close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יוצאי מערכת הביטחון שמלמדים לדבר ערבית בשיטות הלימוד של חיל המודיעין

מערכת שורשיז סיוון, תשפג06/06/2023

ליעד, המייסד של פנאן מספר שכל חברי הצוות חיברו ולימדו קורסים רבים בעצמם ומספר לנו על 6 שיטות לימוד בהן משתמשים בבתי ספר צבאיים

תגיות:
צילום: יח"צ
הצוות של פנאן לדבר ערבית שירתו ביחידות מודיעין בצבא ובגופי הביטחון השונים. שם הם למדו את השפה והתרבות הערבית. ליעד, המייסד של פנאן מספר שכל חברי הצוות חיברו ולימדו קורסים רבים בעצמם ומספר לנו על 6 שיטות לימוד בהן משתמשים בבית הספר למודיעין.

לפני שמתחילים נדגיש שלא את הכל נוכל לספר, כי יש דברים שהשתיקה יפה להם. כן נוכל לספר איך לומדים לדבר ערבית בבית הספר של חיל המודיעין ולציין כמה נקודות חשובות שהופכות כל נער בן 20 לדובר ערבית ברמה גבוהה.
בחיל המודיעין יש המון תפקידים שכדי להפיק מהם תועלת, החייל נדרש להבין ולדבר את השפה הערבית.
צילום: יח"צ
זאת הסיבה שהקימו בבית הספר למודיעין מערך שלם שמתמחה בלימוד השפה הערבית והמטרה שלו היא להביא את החיילים למצב שהם שולטים בשפה הערבית ברמה הכי גבוהה שיש.
אז איך עושים את זה? איך הופכים קבוצה של חיילים שאינם יודעים מילה בערבית לדוברי ערבית שוטפת? הנה 6 שיטות לימוד בהם משתמשים בבית הספר של חיל המודיעין:

1. ללמוד במשך כל היום.
ליעד מספר שבבית הספר למודיעין קמים כל יום מוקדם בבוקר, עושים מסדר, אוכלים ארוחת בוקר ולקראת השעה 08:00 כבר הולכים לכיתות הלימוד. יום הלימודים מלא בשיעורים ונמשך עד השעה 23:00 בלילה. במשך היום מתקיימים לימודים אינטנסיביים בנושאים מגוונים. זה לא צריך להפתיע אף אחד שכדי להגיע לתוצאות יוצאות דופן בזמן קצר צריך להשקיע ולעבוד קשה, אבל בסופו של דבר זה עובד ואפשרי בהחלט.

2. לומדים בצורה מדורגת מהבסיס ועד צורות הדיבור הכי מתקדמות.
בכדי ליישר קו ולהביא את כל החניכים לאותה הרמה, מתחילים ללמוד את השפה הערבית ממש מהבסיס. מילים בסיסיות, אותיות, וצורות תחביר פשוטות. החניכים מתחילים להבין את חוקי השפה ולבנות בסיס חזק משם יוכלו להקדם ולבנות את השפה הערבית.

3. משננים הרבה מילים חדשות כל יום.
בכדי לשלוט בשפה כלשהיא, חייבים לדעת שני דברים – תחביר ומילים. לכן החניכים לומדים תחביר החל מהיום הראשון, וכן מתחילים לשנן מילים כל יום למשך כל הקורס. ליעד מספר שבכל שבוע היה עליהם ללמוד כ-1,000 מילים חדשות בערבית. "אמנם לא באמת הצלחנו להטמיע אלף מילים חדשות בשבוע, אבל מכיוון ששאפנו גבוה כל אחד הצליח להגיע לגבול העליון שלו וללמוד כמה מאות מילים חדשות כל שבוע".

4. לדבר לדבר לדבר.
מהיום הראשון של ההכשרה היו ממעודדים אותנו לתרגל את דיבור הערבית שלנו מפני שלדבר את מה שלומדים זאת השיטה הכי טובה להטמיע את הדברים בראש. היו מסבירים לנו שאנחנו יכולים ללמוד במשך שנים, אבל אם לא נביע את עצמנו ונתרגל את דיבור הערבית לעולם לא נהפוך להיות דוברי ערבית ברמה גבוהה. לכן הכרחנו את עצמנו לדבר ערבית אחד עם השני וגם עם אנשים זרים.

5. פשוט מתחילים.
לאחר הקורס, החיילים מגיעים לרמת ערבית גבוהה מאוד יחסית לזמן הקצר של הלימוד, אבל עדיין אי אפשר להגיע לרמת ערבית שוטפת בזמן קצר. צריך עוד זמן כדי להטמיע את השפה ולתת לה לשקוע. עם זאת, לאחר הקורס מיד משבצים את החיילים בתפקידים השונים אליהם התגייסו ושם הם מתחילים לעבוד ולעסוק בשפה הערבית. כמובן שבהתחלה כמו בכל עבודה חדשה יש חפיפות וליווי צמוד, אבל עצם הקפיצה למים והעיסוק בשפה הערבית זה מה שלוקח את הערבית קפיצה גדולה קדימה.

6. הלימוד לעולם לא מסתיים.
גם לאחר 3 שנים עדיין המשכתי ללמוד כל יום אומר ליעד. לשפה אין סוף ותמיד אפשר להשתמש עוד ועוד. במהלך השירות יש רמות שונות בהם חיילים מתקדמים מבחינה מקצועית, ובכל רמה נדרש ממך לשלוט בשפה הערבית יותר ויותר. הלימוד המתמשך דואג לכך שתמיד נהיה בגרף שיפור וכך ניתן להגיע לרמת דיבור ערבית שוטפת.

שיטות הלימוד האלו ועוד כמה שיטות נוספות עליהן לא יכולנו לפרט, הן השיטות שבעזרתן הרכבנו את הקורס שלנו ללימוד ערבית מדוברת. ליעד מסביר שמטרת הקורס היא ללמד כמה שיותר ישראלים לדבר ערבית ברמה גבוהה, ולכן הגישה לחומרי הלימוד נשארת ללא הגבלת זמן, ובנוסף העלות היא סמלית בלבד.

כבר מעל 2,000 תלמידים למדו לדבר ערבית בפנאן ואין דבר יותר כיף מזה לראות אדם שמתחיל את הקורס כשהוא אינו יודע אפילו מילה בערבית, וכשהוא מסיים את הקורס הוא יכול לקיים שיחות בערבית עם כל אחד ועל כל נושא.

הציצו במסלולי הלימוד של פנאן לדבר ערבית: www.fanan2speak.com
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה